Dienst werkt niet naar behoren hosted VPS (virtual private server) in het datacenter

Klein incident Hosted VPS (virtual private server) in het datacenter
2025-03-05 10:15 CET · 2 weken, 4 dagen, 22 uren, 59 minuten, 40 seconden

Update

Opgelost

Wij informeren je dat het connectiviteitsprobleem met onze Hosted VPS diensten dat zich op, 5 maart 2025, tussen 10:00 en 10:30 uur heeft voorgedaan, volledig is opgelost. De storing in onze Clavister firewall high-availability configuratie is verholpen en alle diensten functioneren weer normaal. 
 
Ons technisch team onderzoekt momenteel de exacte oorzaak van het probleem. Een gedetailleerd storingsverslag volgt binnen twee weken. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze servicedesk via 040 237 0426 of helpdesk@ratho.nl. 
 
Wij danken u voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

maart 24, 2025 · 09:03 CET
De-escaleren

Hierbij willen wij je informeren dat de geplande werkzaamheden in het datacenter van de VPS succesvol zijn uitgevoerd. De storing is verholpen.

In de komende periode zullen wij extra monitoren op de werking om ervoor te zorgen dat alles naar behoren blijft functioneren.

Mocht je onverhoopt toch iets opmerken dat niet naar verwachting werkt kun je ons altijd contacteren via helpdesk@ratho.nl

maart 20, 2025 · 18:30 CET
Updaten

Naar aanleiding van de storing van vorige week in het datacenter van de VPS (Virtual Private Server) gaan we komende donderdag werkzaamheden uitvoeren. Met als doel de storing definitief te verhelpen. Deze werkzaamheden kunnen tijdelijke uitval van diensten veroorzaken.

Start werkzaamheden: Donderdag 20 maart 2025 17:00
Einde werkzaamheden: Donderdag 20 maart 2025 19:00

Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Vragen? Helpdesk@ratho.nl

maart 18, 2025 · 13:48 CET
Updaten

Hierbij informeer ik jullie dat onze VPS (virtual private server) dienst in het datacenter momenteel nog draait middels een workaround. We hebben vandaag een sessie gehad met de supportafdeling van onze firewalls waarbij we deze problemen hebben besproken. In de loop van volgende week zullen we in samenwerking met hen de nodige wijzigingen doorvoeren om de dienst te herstellen. Zodra er een exacte planning is, volgt meer informatie.

maart 14, 2025 · 16:51 CET
Updaten

Beste gebruiker,

Helaas duurt de storing bij onderstaande dienst(en) langer dan verwacht.

  • Datacenter dienst

We hebben nu een werkende situatie waar we niets aan veranderen. U kunt dus gebruik maken van de diensten zonder vestoring. Door de aanpassing is onze redunantie betreffende verbinding met Den Bosch tijdelijk niet beschikbaar. We gaan dit probleem verder oppakken met de firewall leverancier.

Op www.ratho.nl/status vind je de laatste updates.

Groet,
Team Ratho

maart 5, 2025 · 17:20 CET
Wordt onderzocht

Beste gebruiker,

Helaas is de de storing bij onderstaande dienst(en) weer terug.

  • Datacenter dienst

We zijn wederom met de leverancier bezig om het probleem te verhelpen.
De verwachting is dat dit binnen een uur is opgelost.

Op www.ratho.nl/status vind je de laatste updates.

Groet,
Team Ratho

maart 5, 2025 · 16:57 CET
Wordt onderzocht

Beste gebruiker,
Naar aanleiding van het incident met het datacenter op 5 maart 2025 volgt hier een update:

Er is nog geen nieuwe update over het probleem. De work-around blijft actief.

Uiterlijk donderdag 6 maart 2025 om 12:00 uur volgt er een nieuwe update. Alle updates zijn ook te volgen op: www.ratho.nl/status.

Groet,
Team Ratho.

maart 5, 2025 · 15:35 CET
Wordt onderzocht

Beste gebruiker,
Naar aanleiding van het incident met het datacenter op 5 maart 2025 volgt hier een update:

Wij zijn nog aan het schakelen met de leverancier om het onderliggende probleem te verhelpen. De tijdelijke workaround blijft actief tot het probleem is verholpen.

Uiterlijk woensdag 5 maart 2025 om 16:00 uur volgt er een nieuwe update. Alle updates zijn ook te volgen op: www.ratho.nl/status.

Groet,
Team Ratho.

maart 5, 2025 · 13:13 CET
Wordt onderzocht

Beste gebruiker,

We hebben om 10:30 een tijdelijke workaround actief gemaakt waardoor de verbinding nu weer zou moeten werken. We zijn wel nog bezig met het onderzoek en hebben de leverancier betrokken.

Groet,
Team Ratho

maart 5, 2025 · 10:57 CET
Probleem

Beste gebruiker,

Op dit moment is er één storing, waardoor je mogelijk geen gebruik kunt maken van een of meerdere van onze diensten. Het gaat in dit geval om:

  • Datacenterdienst

De door ons gehoste servers werken momenteel niet naar behoren vanwege een storing in ons datacenter.

Het kan zijn dat je deze specifieke dienst niet gebruikt. In dat geval kun je deze update negeren.

Wat werkt er niet?
De servers die wij namens jullie hosten in ons datacenter zijn momenteel niet bereikbaar of functioneren niet goed.

Wat kun je doen?
Op dit moment hoef je zelf niets te doen. Er is helaas geen tijdelijke oplossing (work-around) beschikbaar.

Wanneer verwachten we dat het is opgelost?
We werken hard aan een oplossing en houden je op de hoogte.

Uiterlijk woensdag 5 maart 2025 om 12:00 uur volgt er een nieuwe update. Alle updates zijn ook te volgen op: www.ratho.nl/status.

Deel dit bericht
Graag vragen we je dit bericht door te sturen naar collega’s en/of teams die ook hinder kunnen ondervinden van deze storing.

Met vriendelijke groet,
Team Ratho

maart 5, 2025 · 10:15 CET

← Terug